Aparatele fiscale (casele de marcat) sunt inutile. Pierdere de timp si de bani.

Sistemul informatic al ANAF trebuie sa evolueze si sa se deschida catre sistemele informatice de gestiune.
Facturarea si printarea bonurilor fiscale se poate face prin intermediul acestor sisteme de gestiune, care este o aplicatie web, in cloud.
Orice sistem de gestiune trebuie omologat si conectat la sistemul informatic al ANAF.
O firma care care are ca activitatea comertul catre persoane fizice achizitioneaza, cu abonament lunar, serviciul de gestiune.
Firma isi face cont in aplicatie, creeaza produsele, ataseaza o imprimanta, oarecare. Imprimanta nu trebuie sa fie omologata.
Aplicatia de gestiune conecteaza baza de data a clientului cu baza de date a ANAF, avand acelasi identificator – CUI-ul firmei.
Utilizatorul, acceseaza serviciul de gestiune (un pos virtual) intr-o pagina web sau intr-o aplicatie mobila si vinde instant. Pentru incasari in numerar sau cu cardul se printeaza bonul fiscal la imprimanta. In orice format.
Persoanele care platesc cu telefonul, primesc bonul fiscal in format electronic, pe telefon, intr-o aplicatie dedicata.
Vanzarea este inregistrata automat in baza de date a firmei, in contabilitate, dar si pe serverul ANAF, in timp real.
Nu mai e nevoie de declaratii.

ANAF trebuie sa dezvolte doua aplicatii – o casa de marcat virtuala care sa functioneze pe serverul ANAF si la care se conecteaza sistemele de gestiune.
Si o aplicatie pentru telefonul mobil, aceasta trebuie sa fie unica pentru ca sistemele de gestiune sa transmită bonul fiscal catre telefon.

Va fi foarte usor pentru o firma sa inceapa sa vanda, sa gestioneze stocul si numerarul, pentru o ttaxa lunara.
Va fi foart usor pentru ANAF sa controleze vanzarile, un magazin este deschis atat timp cat si aplicatia de pos este deschisa.

In conditiile in care nu este acces la internet, datele se stocheaza local, criptate; pot fi accesate doar de adminul sistemului de gestiune cu certificat digital calificat sau de catre inspectorul ANAF.
Optiunea de a avea un POS, fara acces live la internet, se acorda la cerere si se aproba doar daca zona in care are loc activitatea nu este internet.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.